Zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
oraz Wydziału Kultury Urzędu Miejskiego w Bydgoszczy

GŁÓWNY ORGANIZATOR FESTIWALU
STOWARZYSZENIE ARTYSTYCZNE MÓZG

współorganizator:

sponsorzy:

patronat medialny:

Clayton Thomas Trio

Clayton Thomas (Sydney/Berlin)
Jest kontrabasistą i propagatorem grass roots, poruszającym się w szerokim spektrum improwizowanej I eksperymentalnej muzyki planety Ziemia.
“Jestem żywo zainteresowany związkami między muzyką elektroniczną I akustyczną, a zwłaszcza tym, w jaki posób ich rozbieżne historie tworza nowy język w interakcji lub przez wpływ. Czerpię inspirację z twórczej muzyki wszystkich epok, angażuję się we współpracę z improwizatorami, artystami dźwięku, kompozytorami i myślicielami aktywnymi w XXI wieku, od których wiele się uczę.
Inspirują mnie jako muzyka i współtwórcę tacy wielcy artyści, jak: Alexander Von Schlippenbach, Marilyn Crispell, Jon Rose, Makigami Koichi, Jim Denley, Peter Kowald, Wilber Morris, Henry Grimes i Jeff Henderson.
Moje obecne projekty to Trio AUS z Johannesem Bauerem i Tonym Buckiem; Creoles z Jimem Denleyem; Substation z Robinem Foxem; The Homeopaths z Kaiem Fagachinskim i Mortenem Olsenem;  Invisible Cinema z Jeanem-Lukiem Guionnetem, Axelem Dornerem i Tonym Buckiem; The Tim O’Dwyer Trio z Darrenem Moore’em i TOD, LVSXY z Clare Cooper, a także współpraca z Wernerem Daffeldeckerem, Antheą Caddy, Magdą Mayas, Manon-Liu Winterem, Peterem Brotzmannem, Andym Moorem, Christofem Kurzmannem, Burkhardem Beinsem, Thomasem Ankersmitem, Ignatzem Schickiem, Sherifem i Christine Sehnoui, Chrisem Abrahamsem, Tobym Deliusem, Wu Wei, Georgiem Grawe’em i DD Kern”.

Christine Sehnaoui
Urodzona w 1978 r., mieszkająca we Francji, Christine ma libańskie korzenie. Wraz z odkryciem improwizowanej muzyki w 1997 r. Christine Sehnaoui postanowiła uruchomić własne autodydaktyczne studium eksperymentalnego dźwięku na saksofonie altowym..
Zaczęła grać wespół z takimi orkiestrami jak IVRAIE, rezydującą w Instants Chavirés w Montreuil, oraz z innymi regularnymi formacjami. Jej głowni muzyczni partnerzy to m.in.: Sharif Sehnaoui, Michel Waisvisz, Stéphane Rives, Quentin Dubost, Agnès Palier, Sebastien Bouhana, Mazen Kerbaj. Przez ostatnich kilka lat udziela się w dziedzinie tańca (taniec Butoh i współczesny), ponadto podejmuje poszukiwania w dziedzinie pedagogiki muzycznej (koncerty dla dzieci, działania w szkołach).
Oprócz tego, od 2001, stara się wnieść swój wkład w dzieło rozwoju improwizacji w kraju jej pochodzenia, Libanie, gdzie współorganizuje doroczny festiwal muzyki improwizowanej o nazwie „Irtijal” (więcej na stronie: www.irtijal.com).
Jest także kuratorem projektu LAPS (Les Ateliers Pratiques Sonores), którego celem jest organizacja trwających miesiąc warsztatów poświęconych tworzeniu dźwięku i jego transmisji. W 2007 r. LAPS odbył się w maju w Mains d’Oeuvres (Saint-Ouen) (więcej na stronie: www.lapsnet.com).
Opróćz tego ma licencjat z socjologii i pracuje w niezależnej wytwórni DVD (LOWAVE), związanej z kinem eksperymentalnym, której celem jest odkrywanie i promowanie współczesnego filmu i video artu. Ostatnio wydała dwa DVD pt. „Résistance(s)”, kompilację arabskich eksperymentalnych wideo (więcej na stronie: www.lowave.com).

Sharif Sehnaoui
Jest improwizującym gitarzystą z Bejrutu. Gra zarówno na gitarze elektrycznej, jak i akustycznej za pomocą techniki rozwiniętej i preparowanej, skupiając się na poszerzaniu tkwiących w tych instrumentach możliwości bez korzystania z efektów i elektroniki. Swój czas dzieli między Paryż – gdzie w 1999 r. rozpoczął swoją karierę jako improwizator, grając w Instants Chavirés, i gdzie był członkiem kilku zespołów (Motorchestra, Ivraie) oraz współpracował z francuskimi muzykami, m.in. takimi jak: Stéphane Rives, Quentin Dubost, Thierry Madiot, Jean Bordé, Pascal Battus czy Sophie Agnel – i Bejrut, gdzie aktywnie udziela się w animowaniu nieistniejącej dotąd eksperymentalnej sceny muzycznej. Wspólnie z Christine Sehnaoui i Mazenem Kerbajem stworzył w 2001 r. festiwal Irtijal, który obecnie jest jedynym festiwalem poświęconym muzyce improwizowanej w świecie arabskim. Prowadzi także wytwórnię płytowa Al Maslakh, założoną przez Kerbaja, poświęconą „publikowaniu niepublikowalnego” na libańskiej scenie muzycznej.
Jak dotąd wspólpracował z takimi muzykami i artystami, jak: Michael Zerang, Wade Matthews, Axel Dörner, Jean Pallandre, Ingar Zach, Tom Chant, Le Quân Ninh, Nikos Veliotis, Gene Coleman, Masahiko Okura oraz tancerzem butoh Atsushi Takenoushi.
www.sharifsehnaoui.com